«Алтын ай» исемендәге дружина

Безнең девиз:

Ватанның изге эшенә

юнәлттек без ниятне.

Безнең җыр:

Юкка түгел, юкка түгелдер.

Н. Нәҗми сүзләре, Р.Хәсәнов көе.

 

Кая барма - җирдә матурлыклар,

Без – шул Җирдә туып үскәннәр.

Безгә кадәр, безгә кадәр дә бит

Җиргә күпме килеп киткәннәр.

Һәркемгә дә бирелмәгәндер ул

Яшәү- күкрәүләргә тиң гомер.

Бу дөньяга без килгәнбез икән,

Юкка түгел, юкка түгелдер!

Бер үк кояш һаман караса да,

Бер үк түгел заман җилләре.

Йолдыз белән йолдыз арасында

Балкып ята кеше эзләре.

Һәркемгә дә бирелмәгәндер ул

Яшәү- күкрәүләргә тиң гомер.

Бу дөньяга без килгәнбез икән,

Юкка түгел, юкка түгелдер!

Безнең өчен җирдә гөлләр үсә.

Карлар ява, җилләр исәләр.

Син ышанма, үзе өчен генә

Мине әгәр яши, дисәләр.

Бер күз ачып йомган ара гына

Безнең бергә үткән бу гомер.

Бер – беребезгә без кирәкбез икән,

Юкка түгел, юкка түгелдер!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 “Алтын ай” исемендәге дружинаның 2009-2010 нчы уку елына эш планы.

 

Эш төре

Вакыты

1

Белем бәйрәмен уздыру.

Сентябрь

2

Варислар арасында дружина составын сайлау.

Сентябрь

3

Отрядларга вожатыйлар беркетү.

Сентябрь

4

Дружина составы һәм вожатыйлар белән утырышлар уздыру.

Айга 2 тапкыр

5

Дружина почмакларын булдыру.

Сентябрь

6

Рәхмәт сиңа, укытучым!” Укытучылар көнен билгеләп үтү.

Октябрь

7

“Уңыш” бәйрәмендә катнашу.

Октябрь

8

Отрядларда сборлар үткәрү.

Айга 2

9

2 нче класс укучыларын эзтабарга алу.

Октябрь

10

Язучыларның туган көннәрен билгеләп үтү.

Ел дәвамында

11

Шефлык эшен алып бару.

Ел дәвамында

12

Мәктәп һәм район күләмендә үткәрелгән конкурсларда катнашу.

Ел дәвамында

13

Дружина сборлары үткәрү.

Елга 3 тапкыр

14

Яңа ел бәйрәмендә катнашу.

Декабрь

15

Ватанны саклаучылар көне”н билгеләп үтү

Февраль

16

8 нче март бәйрәмен билгеләп үтү.

Март

17

“Әлифба” бәйрәмендә катнашу.

Январь

18

Атналыкка йомгак ясау.

Һәр шимбә

19

Рейдлар үткәрү.

Һәр җомга

20

Табигатькә экскурсияләргә чыгу.

Сентябрь, май

21

Сугыш һәм хезмәт ветераннары, һөнәр ияләре белән очрашулар үткәрү

Ел дәавмында

22

“Җиңү” бәйрәмендә катнашу.

Май

23

Алдынгылар форумында катнашу.

Май

24

4 нче класс укучыларын вариска кабул итү.

Май

25

Мәктәп күләмендә үткәрелгән айлыкларда катнашу.

Даими

26

Еллык эшләргә йомгак ясау.

Май

 

 

 

Дружина советы членнары

Педагог – оештыручы

 Бәдертдинова Нәзилә Наил кызы

 

Дружина советы рәисе Габдрахманова Алисә, 8 класс.

 

Мәгариф министрлыгы члены  Нуретдинова Миләүшә, 7 класс.

 

Балаларның хокукларын яклау министрлыгы члены   Шәмсиева Алсу,  7 класс.

 

Сәламәтлек саклау министрлыгы члены Валиева Лилия, 8 класс.

 

Информацион- мәгълумати үзәкнең члены Миргазиянова Алия, 8 класс.

 

Экология министрлыгы члены  Сөләйманова Гүзәл, 6 класс.

 

Вожатыйлар

 

2 – 4 классларНуретдинова Миләүшә, Шәмсиева Алсу, Миргаева Динара.

 

1– 3 класслар – Сөләйманова Гүзәл, Садыкова Гүзәл, Гиниятуллина Рания. 

 

5 классАльметова Илгизә, Фәрвәҗетдинова Тәнзилә.

 

6 класс Валиева Лилия, Миргазиянова Алия.

 

7 классГалиева Алисә, Гильметдинова Алсу

 

8 классСадыкова Вәсилә, Галиева Алинә.

              

 

 

Тимурчылык графигы

 

Башлангыч класслар – дүшәмбе

 

5 класс – сишәмбе

 

6 класс – чәршәмбе

 

7 класс – пәнҗешәмбе

 

8класс – җомга

 

 

2009-2010 уку елында үткәреләчәк отряд сборлары темалары

Сентябрь

Кереш сбор.

“Кемнәр алар эзтабарлар һәм варислар?”.

Октябрь

Хөрмәтлик өлкәннәрне.

Нәсел тамырларым тирән минем...

Ноябрь

Дөньяда иң кадерле кеше әни.

Чисталык - сәламәтлек нигезе.

Декабрь

Бәйрәм күңелле узсын дисәк...

Тирәбездә яхшы кешеләр.

 

 

 

Январь

Укытучым – маягым.

Акыл яшьтә түгел, башта.

Февраль

Илебезнең патриотлары булыйк!

Минем әтием.

Март

Матурлыкны күрә белик.

Әхлак – бәхет нигезе.

Апрель

Туган ягым – яшел бишек..

Спортны яратабыз.

Май

Бөек җиңүгә - 65!

Эшләргә йомгак.

2008 – 09 уку елында дружина сборлары темалары

 

Сентябрь

“Алда зур эшләр” Татарсан варислары туган көнен билгеләп үтү, экскурсия.

 

Декабрь

“Безнең нәтиҗәләр.”Беренче яртыеллыкка йомгак.

 

Апрель

“Без – эзтабарлар”. 2 класс укучыларын эзтабар сафларына кабул итү.

 

Май

“Без - варислар” 4 нче класс укучыларын вариска кабул итү.Эшләнгән эшләргә анализ.

 2009-2010 нчы  уку елында дружинаның эш традицияләре

 

1.           Хезмәт. Җәмгыятькә файдалы хезмәт.

 

Уку хезмәте. Авыл өмәләрендә катнашу. Күмәк хуҗалыкка ярдәм. Коллективта эшләр бүленеше.

 

2.           Тынычлык.

 

Әйләнә - тирә мохитне кайгырту. Ярминкәләр үткәрү, катнашу. Тынычлык турында иртәләр.

 

3.           Кайгырту.

 

Шәфкатьлелек операцияләре. Өлкәннәргә һәм кечкенәләргә булышу. Шефлык эше. Очрашулар.

 

4.           Ятышлылык.

 

Спорт чаралары. Саф һавада уеннар. Концерт программалары. Экскурсияләр. Күңелле ял итү.

 

5.           Варис һәм эзтабар хәзерлеге.

 

Гадәти һәм дружина сборлары. укчы кагыйдәләре. Мәктәп күләмендә актив тормыш.

 

Үзебез турында

 

Оешу вакыты: 19.05.2007

 

Оешма баскычлары

1 нче баскыч – 2 -8 сыйныф укучылары-эзтабар һәм варислар.

2 нче баскыч – 9-11сыйныф укучылары.

 

 

Безнең адрес: Мөслим муниципаль районы Симәк авылы, Мәктәп урамы, 2 

Индекс 423989

Телефон:  8(5556)3-33-35

Электрон почта sch simjak@mail.ru

 

Оешманың максаты.

    Һәрьяклап үстерүгә булышлык итү, яшь буынны тормышка әзерләү. Татар

    халкының бай рухи мирасы нигезендә гармонияле, актив эш итүче,

    иҗади шәхес формалаштырырга омтылу.

 

Оешма әгъзаларының хокуклары.

   Үзенең фикерен, позициясен ачыктан-ачык әйтә, оешманың эшен    тәнкыйтьли, тәкъдимнәр кертә ала. Оешмадан ирекле рәвештә китәргә хокуклыешманың һәр эшендә катнашырга ирекле. Мәктәпнең үзидарә органнарында эшләргә хокуклы

 

Бурычлары.

 Оешманың законнарына буйсынырга тиеш. Татар мәдәниятен, телен   пропагандаларга, агитацияләргә тиеш һәм яшьтәшләренә аны үзләштерүдә, өйрәнүдә ярдәм итәргә бурычлы. Кечкенәләрнең остазы булсын. Мәктәптә эшләнгән барлык эшләрдә актив катнашырга. Үзен тормышка әзерләргә.

 

Бүләкләүләр.

Оешма җәзалау чаралары кулланмый.Ә менә бүләкләүләр түбәндәгечә: әти-әниләргә рәхмәт хатлары, мактау язулары җибәрү, бүләкләр, мактау китабына кертелүләр, мәктәп газетасында мактап телгә алулар.

 

Оешманың структурасы.

Оешманың югары органы булып мәктәп Корылтае санала. Ул елга бер тапкыр май аенда үткәрелә. Корылтайда оешманың советы (берлеге) сайлана. Совет мәктәп оешмасының эшенә җитәкчелек итә.Һәр чирек ахырында министырлыклар үз юнәлешләре буенча отчётларын бирәләр.

   Оешмада укучылар тарафыннан башкарылган эшләр дүрт төрле “   үзебез”гә нигезләнергә тиеш:

ü үзебез сайлыйбыз;

ü үзебез йлыйбыз, планлаштырабыз;

ü үзебез үткәрәбез;

ü  үзебез анализлыйбыз.

 

 

 

Мәктәпнең “Сердәш” оешмасына  карата методик киңәшләр.

 

“Сердәш” оешмасы Мөслим районының Симәк урта   гомуми белем бирү мәктәбе базасында оештырыла.   Ул балаларның ирекле иҗтимагый оешмасы. Беркемгә дә буйсынмый, башка балалар оешмаларына бәйле түгел. Оешманың финанс базасы юк, аны мәктәп дирекциясе финанслап тора. “Сердәш”атамасы очраклы гына түгел.  “Сердәш” ул:

 

ü Татар телен, татар мәдәниятен баету, яңарту, камилләштерү;

 

ü Татар халкы мирасының чәчәк атуы;

 

ü Балалар иҗатының, мөмкинлекләренең үсүе;

 

ü Оешманың әхлакый чисталыгы;

 

ü Елмаю, оешма әгъзаларының бер-беренә җылы мөнәсәбәте.

 

 

 

 

 

Без нишләргә тиеш?

Президент. Үзидарәнең “җитәкчесе”.Барлык эшләрне дә контрольдә тота.

Вице- президент. Варис классларда дружина советы рәисе.

Класс командирлары советы. Һәр класс командиры линейкада рапорт бирә. Класстагы вазыйфаларның үтәлешен контрольдә тота. Чирек саен отчет бирә.

Баш мөхәррир.Белем учагыгазетасын чыгаруга җаваплы.

Министрлыклар.

Культура. Дәрестән тыш чараларны оештыруда ярдәм итә. Дискотекалар үткәрүдә җаваплы.

Мәгариф. Укуга йомгак ясаучы.

Сәламәтлек саклау. Иртәнге гимнастикалар ясауны контрольдә тота. Спорт ярышларында катнашуда ярдәм итә.

Балаларның хокукларын саклау һәм яклау. Рейдлар үткәрә.

Информацион-мәгълүматлар. Укучыларның туган көннәрен билгеләп үтә. Мактаулар китабын даими тутыра.

Экология. Укучылар белән табигатькә экскурсияләр оештыра. Мәктәп күләмендә оештырылган экскурсияләрдә урынның чисталыгы өчен җаваплы.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Оешманың традицияләре.

 

  Чисталык традициясе (эчке һәм тышкы чисталык һәр җирдә дә: ашауда да,  киемдә дә, күңелдә дә чисталык булырга тиеш).

Дөреслек традициясе  ( әмма яңгыравыклы сүзләрдән башка гына).

Яхшылык традицисе  ( өлкәннәрне хөрмәт итү, кечкенәләрне кайгырту).

Дуслык традициясе ( Татарстанда яшәүче

барлык милләт халыклары белән дә дус яшәү).

 

 

Эшчәнлек принциплары.

Патриотик һәм батырлык юнәлеше.

Мөстәкыйльлек.

Милли традицияләргә бай булу.

Иҗтимагый әһәмияте.

Иреклелек.

 

 

Символлары:

Эзтабар классларда 

                         таныклык;

 

Варис классларда

                галстук, таныклык;

 

 

Атрибутлары:

 

Барабан;

 

Быргы;

 

Татарстан байрагы.

Оешмада эш түбәндәге ярдәмлек һәм законнарга нигезләнеп алып барыла:

 

Эзтабар юлдашыпрограммасы;

 

Путь к наследию;

 

Мәктәп Уставы;

 

“Мин- укучы, мин – шәхес” тәрбия программасы;

 

Мирас юлы программасы;

 

Устав Союза  Наследников Татарстана;

 

Положение “Организация школьного самоуправления”

 

“Сердәш” оешмасының Уставы.

 

 

 

Отряд почмагында булырга тиешле бүлекләр

 

· Исеме;

· Биеклеге;

· Девизы, җыры;

· Дружинадан алган йөкләмә;

· Укучылар исемлеге, беркетелгән йөкләмә;

· Эш нәтиҗәләре;

· Котлаулар бүлеге;

· Айлык эш планы;

· Дежур укучы кагыйдәләре.

 

 

Менә без !

Президент  Садыкова Инзилә, 10 класс

Вице – президент  Гыйльметдинова Алсу, 8 класс

Класс командирлары советы рәисе Галиева Алинә, 9 класс

Баш мөхәррир Харисова Лилия, 10 класс Сөләйманова Айсылу, 9 класс

 

Министрлар

 

Мәгариф министры  Садыкова Вәсилә, 9 класс

Культура министры, Сөләйманова Айсылу, 10 класс.

Сәламәтлек саклау министры  Фәрвәҗетдинова Тәнзилә, 9класс

Балаларның хокукларын саклау һәм яклау Сафина Рүзинә. 10 класс

Информацион-мәгълумат үзәге Харисова Эльвира, 7 класс

Экология Сөләйманова Резеда, 8класс

 

Оешманың максаты.

Һәрьяклап үстерүгә булышлык итү, яшь буынны тормышка әзерләү. Татар халкының бай рухи мирасы нигезендә гармонияле, актив эш итүче,

иҗади шәхес формалаштырырга омтылу.

 

Оешма әгъзаларының хокуклары.

Үзенең фикерен, позициясен ачыктан-ачык әйтә, оешманың эшен тәнкыйтьли, тәкъдимнәр кертә ала. Оешмадан ирекле рәвештә китәргә хокуклы.Оешманың һәр эшендә катнашырга ирекле. Мәктәпнең үзидарә органнарында эшләргә хокуклы

 

Бурычлары.

 Оешманың законнарына буйсынырга тиеш. Татар мәдәниятен, телен пропагандаларга, агитацияләргә тиеш һәм яшьтәшләренә аны үзләштерүдә, өйрәнүдә ярдәм итәргә бурычлы. Кечкенәләрнең остазы булсын. Мәктәптә эшләнгән барлык эшләрдә актив катнашырга. Үзен тормышка әзерләргә.

 

Бүләкләүләр.

Оешма җәзалау чаралары кулланмый.Ә менә бүләкләүләр түбәндәгечә: әти-әниләргә рәхмәт хатлары, мактау язулары җибәрү, бүләкләр, мактау китабына кертелүләр, мәктәп газетасында мактап телгә алулар.

 

Оешманың структурасы.

Оешманың югары органы булып мәктәп Корылтае санала. Ул елга бер тапкыр май аенда үткәрелә. Корылтайда оешманың советы (берлеге) сайлана. Совет мәктәп оешмасының эшенә җитәкчелек итә.Һәр чирек ахырында министырлыклар үз юнәлешләре буенча отчётларын бирәләр.

Оешмада укучылар тарафыннан башкарылган эшләр дүрт төрле “ үзебез”гә нигезләнергә тиеш:

ü үзебез сайлыйбыз;

ü үзебез йлыйбыз, планлаштырабыз;

ü үзебез үткәрәбез;

ü үзебез анализлыйбыз.

 

 

Мәктәпнең “Сердәш” оешмасы карата методик киңәшләр.

 

“Сердәш” оешмасы Мөслим районының Симәк урта гомуми белем бирү мәктәбе базасында оештырыла. Ул балаларның ирекле иҗтимагый оешмасы. Беркемгә дә буйсынмый, башка балалар оешмаларына бәйле түгел. Оешманың финанс базасы юк, аны мәктәп дирекциясе финанслап тора. “Сердәш”атамасы очраклы гына түгел. “Сердәш” –ул:

 

ü Татар телен, татар мәдәниятен баету, яңарту, камилләштерү;

 

ü Татар халкы мирасының чәчәк атуы;

 

ü Балалар иҗатының, мөмкинлекләренең үсүе;

 

ü Оешманың әхлакый чисталыгы;

 

ü Елмаю, оешма әгъзаларының бер-беренә җылы мөнәсәбәте.

 

 

 

 

Оешманың традицияләре.

 

  Чисталык традициясе (эчке һәм тышкы чисталык һәр җирдә дә: ашауда да, киемдә дә, күңелдә дә чисталык булырга тиеш).

Дөреслек традициясе ( әмма яңгыравыклы сүзләрдән башка гына).

Яхшылык традицисе( өлкәннәрне хөрмәт итү, кечкенәләрне кайгырту).

Дуслык традициясе ( Татарстанда яшәүче

барлык милләт халыклары белән дә дус яшәү).

 

Эшчәнлек принциплары.

· Патриотик һәм батырлык юнәлеше.

· Мөстәкыйльлек.

·Милли традицияләргә бай булу.

· Иҗтимагый әһәмияте.

· Иреклелек.

 

Оешмада эш түбәндәге ярдәмлек һәм законнарга нигезләнеп алып барыла:

Эзтабар юлдашы” программасы;

Путь к наследию;

Мәктәп Уставы;

Мин- укучы, мин – шәхес” тәрбия программасы;

Мирас юлы программасы;

Устав Союза Наследников Татарстана;

Положение “Организация школьного самоуправления”

Сердәш” оешмасының Уставы.

 

 

 

 

 

Используются технологии uCoz