Безнең төп бурыч укучыны шәхес итеп тәрбияләү. Тәрбия бирүнең практикасы да, теориясе дә тигез һәм эзлекле үзгәрми, бәлки иҗтимагый, сыйнфый, сәяси көрәштә үзгәрә. Баланы шәхес итеп формалаштыру җитди, катлаулы һәм озак процесс булуын без түгәрәк өстәл артында барган әңгәмәдән дә күреп киттек. Монда төп көчләр мәктәп коллективы һәм атааналар. Гаилә һәм мәктәпнең тәрбия эшендәге теләктәшлеге аларның бер үк максатка омтылуыннан. Чөнки бала үзенең көндәлек тормышында гаиләдәге, мәктәптәге, үзе яшәгән мохиттәге традицияләрдән чыгып эш итә һәм әнә шул традицияләрнең, үзара мөнәсәбәтләрнең нинди булуы аның киләчәк тормышына хәлиткеч йогынты ясый.

     Безнең мәктәп гаиләләр белән тыгыз элемтәдә яши Мәктәбебездә 46 гаиләдән 72 бала белем һәм тәрбия ала. Мәктәпнең социаль паспортында  күп балалы, аз керемле. тәрбиягә бала алучы, бер гаилә кешесе генә тәрбияләүче балалар күрсәтелә. Гаилә һәм җәмәгатьчелек белән эш уку елы башында төзелгән һәм расланган план нигезендә алып барыла

 

 

Социальный паспорт

Симяковской общеобразовательной школы по состоянию

на 01.11.09.

 

Социальный паспорт

Симяковской общеобразовательной школы по состоянию

на 01.11.09

 

Вопрос

Ответ

Количество семей

 

Общее количество учащихся в этих семьях

 

1

Общее количество семей из них

46

72

- полные

42

65

- без матери

-

-

- без отца

4

7

- семьи, где родители - инвалиды

1

1

- семьи, где родители – пенсионеры

-

-

- семьи – беженцы

-

-

- семьи, где воспитываются дети- инвалиды

2

2

- круглая сирота

1

1

2

Малообеспеченные семьи из них

 

 

- кому необходима материальная помощь

1

2

- кому необходимо бесплатное питание

1

2

3

Семьи из них

 

 

- с 1 ребёнком

27

27

- с 2 детьми

35

48

- с 3 детьми

4

11

- более 3 детей

1

3

4

Неблагополучные семьи

 

 

- родители ведут асоциальный образ жизни

-

-

- родители не оказывают должного внимания детям

-

-

- родители не справляются  с воспитанием ребёнка

-

-

- семья состоит на учете в РОВД

-

-

- семья состоит на внутришкольном контроле

1

1

5

Образовательный уровень родителей

 

 

 - оба с высшим образованием

4

4

- один из них с высшим образованием

12

12

- один из них со ср. сп. образованием

20

25

- оба со ср. сп. образованием

10

17

- без образования

 

2

2

6

Безработные семьи из них

 

 

 

-мать не работает

9

18

- отец не работает

 

 

- оба не работают

 

 

 

 

 

 

Атааналар һәм белән эшнең еллык планы.

 

 

 

Эш төре

Үтәү вакыты

Җаваплы кеше

1

Атааналар һәм мәктәп арасындагы элемтәне ныгыту максатыннан түбәндәгеләрне эшләргә:

-         Балаларның өйләрендә булып әти - әниләре белән уку кирәк – яраклары, баланың мәктәпкә әзерлеге, укучы формасы турында сөйләшү;

-         Ерак авыллардан килеп укучыларның әти - әниләре белән интернат мәсьәләсе турында сөйләшү;

-         Мәктәп яшендәге һәр баланың җитди сәбәпсез дәрес калдырмавын һәм мәктәпкә йөрүен тәэмин итәргә тиешлеген әти - әниләргә җиткерү;

-         Сәламәтлеге начар булган балалар турында әти - әниләр белән сөйләшү.

 

 

 

Май,

Август

Сентябрь

 

Сентябрь

 

Сентябрь

 

 

Класс җитәкчеләре

Дирекция

 

Класс җитәкчеләре

Класс җитәкчеләре

2

Һәр ата – ананың балаларының белемнәре белән кызыксынуына ирешү, аларны көндәлекләрне вакытында карарга кирәклегенә инандыру

Ел дәвамында

Укытучылар, класс җитәкчеләре

3

Гаилә белән берлектә үткәрелә торган бәйрәмнәр:

-         Белем  бәйрәме;

-         “Уңыш” бәйрәме;

-         Әниләр көне

-         Хуш киләсең, Яңа ел!”

-         Ватанны саклаучылар көне;

-         Халыкара хатынкызлар көне;

-         Гаилә көне;

-         Экскурсияләр;

 

-         Балаларны яклау көне

 

Сентябрь

Октябрь

Ноябрь

Декабрь

Февраль

Март

Март

План буенча

Май

 

 

 

 

Дирекция, класс җитәкчеләре

 

 

Атааналар университеты темалары

2009 – 2010 нчы уку елы

1 . “Әхлаклылык бизи кешене”, ноябрь.

2. “Ризаэтдин Фәхретдин мирасы”, январь.

3. “Гаиләдә ата тәрбиясе”, март.

4. “Атааналар җаваплы.” “Туган йорт җылысы” , май  .

 

 

2009 – 2010  нчы уку елында мәктәптә атааналар комитеты исемлеге

 

1.    Гиниятуллин Ирек М.

2.    Мифтахов Фәнил Ә.

3.    Талипова Гөлнара Г.

4.    Садыкова Алия Ф.

5.    Харисов Мансур З.

 

Симәк урта гомуми белем бирү мәктәбе һәм анда укучыларның атааналары арасында

килешү

                                                                  “__” ______________ 200__ ел

 

Симәк урта мәктәбе директоры Д.З. Садертдинова һәм _______________

_______________________________________________________________

_______________________________________________________________

(Ата – ананың исеме, фамилиясе, әтисенең исеме тулысынча языла)

2009– 2010 уку елы өчен килешү төзеделәр.

1.    Симәк урта гомуми белем бирү мәктәбе үз өстенә ала.

            Мәктәп Уставында кабул ителгән кагыйдә һәм нигезләмәләргә  таянып эш итәргә.

            Уку планы һәм укыту графигы  нигезендә укыту – тәрбия программаларын тулысынча гамәлгә ашыра, һәр укытучы үзе укыткан фәннең белем сыйфаты өчен җавап бирә.

            Мәктәп  балаларның сәләтләрен үстерү максатыннан өстәмә белем бирү учреждениеләре белән хезмәттәшлек итә.

            Белем һәм тәрбия бирү барышында укучыларның сәламәтлеге өчен җаваплы.

            Укучыларның кайнар аш белән туклануларын  тәэмин итәргә.

2.    Ата аналар  үз өсләренә алалар.

            Мәктәп Уставындагы кагыйдәләрне  һәм бурычларны төгәл үтәргә.

            Балаларга белем һәм тәрбия бирүгә җаваплы карарга .

            Укучылар өчен кагыйдәләр үтәүне контрольдә тотарга.

            Мәктәпкә билгеләнгән күләмдә материаль ярдәм күрсәтергә.

            Атааналар университеты һәм җыелышларында даими катнашырга.

            Балаларның мәктәп формасыннан йөрүләрен һәм сәбәпсез дәрес калдырмауларын контрольдә тотарга.

3.    Әлеге килешү кул куйган көннән үз көченә керә.

4.    Килешү ике экземплярда төзелгән, берсе мәктәп директорында, икенчесе атааналарда саклана.

5.    Килешүдә куелган бурычлар үзгәрсә, үз көченнән чыкса, ике якның да килешүе язма рәвештә өзелә.

Килешүне төзү вакыты                                

“___”___________ 200__ ел

Мәктәп директоры                                          Әти - әниләрнең

________ /Д.З. Садертдинова/                         имзасы _____________

 

 

 

Беләсезме?

Бала хокуклары турындагы конвенция

 

      Һәр бала яшәүгә хокуклы. Дәүләт баланың сәламәт үсүен һәм исән – имин яшәвен булдыра алган кадәр тәэмин итәргә тиеш.

      Һәр бала туганнан алып исемгә һәм гражданлык алуга хокуклы.

      Барлык суд, социаль тәеминат оешмалары, административ органнар эшчәнлегендә бала ихтыяҗларын канәгатьләндерү беренче чиратта игътибарга алынырга тиеш.

      Өлкәннәрнең нинди хокуклары булса, дәүләт баланы да шул хокуклар белән тулысынча тәэмин итәргә тиеш.

       Тормышына куркыныч янамаса, бала әти - әнисеннән аерылырга тиеш түгел.

       Бала тәрбияләүдә төп җаваплылык атаана өстендә, әмма дәүләт аларга тиешле ярдәмне күрсәтергә тиеш.

       Физик яисә психологик зыян салудан, җитәрлек тәрбия алмаудан, эксплуатацияләүдән һәм тискәре җенси йогынты ясаудан дәүләт баланы якларга тиеш.

       Дәүләт әти -әнисез калган балаларны тәрбияләргә тиеш.

       Җитекми туган балалар махсус игътибарга, белем һәм тәрбия алуга хокуклы.

        Балалар сәламәтлек саклау системасында иң яхшы чаралардан файдалануга хокуклы.

        Башлангыч һәм урта белем алу бушлай һәм мәҗбүри булырга тиеш.

        Мәктәп  дисциплинасы баланың кешелек дәрәҗәсен ихтирам итүне чагылдырыга тиеш. Мәктәп баланы тормышка үзара аңлашу, иминлек һәм түземлек рухында әзерләргә бурычлы.

         Балалар ялга һәм уенга, өлкәннәр белән беррәттән иҗат эшчәнлегендә катнашырга хокуклы.

         Дәүләт баланы икътисади эксплуатацияләүдән,  сәламәтлеккә зыян китерердәй. белем алуга комачаулардай эштән яклап калырга тиеш.

         Дәүдәт балаларны урлау һәм алар белән сатуалуга каршы көрәшергә тиеш.

         Үлем җәзасы яисә гомерлеккә иректән мәхрүм 18 яше тулмаганнар өчен каралмый.

          Сак астына алынган балалар өлкәннәрдән аерым булырга тиеш, җәзалауларга, рәхимсез һәм кешелек дәрәҗәләрен түбәнсетә торган мөнәсәбәтләргә дучар ителмәскә тиеш. Унбиш яше тулмаган бала сугыш хәрәкәтләрендә катнашмаска тиеш. Хәрби бәрелешләр вакытында  алар махсус саклау чаралары белән тәэмин ителергә тиеш.

         Милли азчылыктан яисә җирле халыктан булган балалар үз культураларыннан, диннәреннән һәм телләреннән ирекле файдаланырга хокуклы.

         Начар мөнәсәбәт, кимсетелүләр, сак астында зыян күргән балаларга соңыннан тиешле тәрбия алырга, сәламәтлекләрен кайтару өчен, алар яхшы әзерлекле  белгечләр карамагына күчәргә тиеш.

        Җинаять кылган балаларга мөнәсәбәт - кешелек дәрәҗәсен үстерә, җәмгыятькә кирәклекне тоя, тиешле урынны таба алуга юнәлдерелгән булырга тиеш.

  Дәүләт конвенциядә күрсәтелгән хокуклар турында өлкәннәргә дә, балаларга да белдерергә тиеш.

 

  Татарстан Республикасы Гаилә кодексы белән “Ватаным Татарстан” газетасының 17 нче гыйнвар да чыккан №8 санында таныша аласыз.

 

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Используются технологии uCoz